close
تبلیغات در اینترنت
همه مطالب سايت
شهدای مدافع حرمیا فــــاطمـــــه الزهـــــــــــراسلام مدرسه
  • تاریخ: سه شنبه 14 شهريور 1396
    بازدید: 118
     
    متن تبریک عید غدیر خم
     

    غنچه لب‌های پیغمبر که شد وا در غدیر / بر لبش گل واژه "من کنت مولا" نشست
    عید غدیر خم مبارک


    متن تبریک عید غدیر خم

    متن تبریک عید غدیر خم

    از فرط گنه جهان ما شد تاریک
    ای کاش خدا برای عرض تبریک

    در عید غدیرخم به نور صلوات
    عیدی بدهد فرج نماید نزدیک

    عید سعید غدیر خم مبارک باد


    متن تبریک عید غدیر خم

    متن تبریک عید غدیر خم

    عید کمال دین
    سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصایت و ولایت
    امیر المومنین علیه السلام
    بر شیعیان و پیروان ولایت خجسته باد


    متن تبریک عید غدیر خم

    بقیه در ادامه مطلب surprise ...

  • تاریخ: دوشنبه 24 خرداد 1395
    بازدید: 292

    thumb

     

    فیلم آموزشی ۳دقیقه ای جالب درمورد تقریب درچهارم ابتدایی 

     

    فیلم آموزشی جالب درمورد تقریب درچهارم ابتدایی

     

    دانلود

     

    کانال تلگرامی ما :

    کانال بزرگ و جامع گام آخر (ویژه آموزش ابتدایی)

    https://telegram.me/joinchat/BcTZfT1p0MS61-MsA1Ca9Q

     

  • تاریخ: چهارشنبه 27 آبان 1394
    بازدید: 202

    اختلالات یادگیری

    اختلال یادگیری (learning disorder) عبارت است از تاخیر یا نارسایی در مهارت تحصیلی و فرد خیلی پایین تر از سطح سنی، هوشی و تحصیلی که از سایر افراد قابل مقایسه انتظار می رود عمل می کند. آنها در سه زمینه ریاضیات، نگارش و خواندن آشکار می شوند. فرد مبتلا به اختلال ریاضیات در تکالیف و مفاهیم ریاضی اشکال دارد. امکان دارد در مهارتهای زبانی، مهارتهای ادراکی، مهارتهای توجه و مهارتهای ریاضی اختلالهایی وجود داشته باشد. در اختلال بیان نوشتاری،نگارش فرد با املای غلط، خطاهای دستوری یا نقطه گذاری و بی نظمی پاراگرافها مشخص می شود که در خیلی از مواد درسی، مشکلات جدی برای کودکان به بار می آورد. اختلال خواندن که معمولا خوانش پریشی نامیده می شود، نوعی اختلال یادگیری است که به موجب آن، فرد هنگام خواندن کلمه ها را حذف، تحریف یا جایگزین می کند و به صورت آهسته و مردد می خواند.
    (( هالجین/ آسیب شناسی روانی/ ترجمه یحیی سید محمدی))

    11:15:13 PM
    علل اختلالات یادگیری
    ثابت شده است که علل بروز ناتوانی های یادگیری نسبتا مبهمع است. برخی از مشکلات کنونی درباره مفهوم ناتوانی های یادگیری، بازتابی است از ناتوانی ما در اشاره دقیق به علل بروز ناتوانی های یادگیری که شاهدش هستیم؛ اما تجربه درمانگران به ما ثابت می کند که ناتوانی های یادگیری، مفهومی «چندرشته ای» است و پیوند میان کارشناسان رشته های گوناگون در این امر باید برقرار باشد.

    1- عوامل محیطی: عوامل محیطی بسیاری وجود دارد که می تواند به پیچیدگی ناتوانی های یادگیری بیفزاید و حتی شاید سبب ساز آن باشد. تغذیه مناسب و سالم کودک از جمله این عوامل است.

    سرماخوردگی مزمن، مشکلات تنفسی، آلرژی ها و همچنین سقوط، آسیب دیدیگی مغزی و یا ضربه واردشده به سر در دوره ای که کودک در حال رشد است می تواند موثر باشد.

    - همچنین کودک در حال رشد نیازمند درون داده های حسی است تا درباره محیط و خود و هردو بیاموزد؛ یعنی کودک به تجربه هایی نیاز دارد تا بیاموزد که چگونه بیاموزد. اگر این سطح کاهش زیادی داشته باشد کودک در ارتباط با دنیای بیرون دچار مشکل می شود؛ بنابراین انجام بازی هایی که مطابق هر دوره رشدی است نقش بسزایی در پیشگیری از اختلالات یادگیری دارد.

    - صحبت کردن با کودک و درگیربودن او در فرایندهای کلامی مثل گفت و گوهای روزانه و قصه گویی برای او بسیار رشد دهنده خواهدبود.

    از سویی دیگر بسیاری از کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری، مضطرب، نامطمئن و بی اختیار و سرکش هستند که ممکن است این رفتارها با حس ناامنی طبیعی، ناپایداری دریافت حس محبت و گرمی و پذیرش در منزل و محیط مدرسه پیوند داشته باشد. بنابراین ایجاد محیطی گرم، صمیمی و حمایت کننده از سوی والدین نقش موثری در بهبود ناتوانی یادگیری کودک دارد.

    2- عوامل فیزیولوژیکی: بسیاری از متخصصان بر این باورند که علل اساسی ناتوانی های یادگیری، آسیب دیدگی مغزی شدید یا جزئی و صدمه های واردشده به دستگاه عصبی و مرکزی است.

    3- عوامل ژنتیکی: شواهدی در دست است که نشان می دهد ناتوانی های یادگیری احتمالا در برخی خانواده ها بیش از دیگران دیده می شود. درواقع عوامل ژنتیکی در شمار وسیعی از ناتوانی های یادگیری نقش دارد.

    4- عوامل بیوشیمیایی: اختلال های گوناگون متابولیکی در حکم عواملی هستند که موجب ناتوانی های یادگیری می شوند؛ مثل هایپوگلیسمی و کم کاری.

    5- عوامل هنگام و بعد از تولد: اتفاقات حین زایمان که به آسیب دیدن جنین انجامد؛ مثل سیانوزه شدن کودک و یا بیماری های شدیدی که در روزهای اولیه زندگی بعد از تولد است، مثل زردی های شدید می تواند در ابتلای کودک به ناتوانی یادگیری موثر باشد.

    6- تاخیر رشد: دیده نشدن نشانه های رشد جسمی و شناختی مطابق با سن کودک، نشانه ای است برای بروز اختلالات یادگیری در سال های آینده. مشکلات برخی از کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری ممکن است از تاخیر رشد در برخی اجزای دستگاه عصبی مرکزی سرچشمه گرفته باشد که این گونه کودکان پس از بزرگ تر شدن بر این مشکلات غلبه می کنند.

    7- عوامل آموزشی
    * تدریس ناکافی و ناصحیح به کودکان
    * عدم فراگیری معلم از مهارت های لازم برای تدریس درس های پایه در مدارس
    * توقعات بیش از اندازه بالا یا بسیار پایین معلمان
    * برنامه ریزی و طرح برنامه آموزشی ضعیف
    * نداشتن فعالیت های برانگیزند
    * تدریس عملی نادرست
    * جای خالی آموزش مهارت های اجتماعی، یادگیری و حرکتی و جسمی و نپرداختن به یادگیری های زبان شفاهی

    منبع:مجله سپیده دانایی
    ی)

    · اگر نام چیزی را به او بگوییم ، باید بتواند تا مدت 3 تا 30 ثانیه بعد، نام آن را بازگو کند (مثلا در داستان می گوییم اسم موش کوچولو دم باریک بود ) کودک باید بتواند پس از مدت کوتاهی آن اسم را بازگو کند (حافظه کوتاه مدت شنیداری)

    · نور چراغ قوه ای را روی دیوار می اندازیم ، از کودک می خواهیم بدون تکان دادن سرش ، با چشم نور را دنبال کند و نور را به چپ و راست حرکت می دهیم. ( یا اشیاء را جلوی او می گیریم و حرکت می دهیم مثل مداد و...)

    · کودک باید بتواند صداهای اطرافش را تشخیص دهد ، مثلا بسته شدن در، باز شدن در ، روشن بودن اتومبیل ، زنگ منزل و صداهای محیطی دیگر(بشنود و نام ببرد)

    · کودک باید برخی از رفتارهایی که شما انجام می دهید ببیند و تقلید کند. مثلا دست خود را بالا می برید و به اطراف می چرخانید ، او هم می ببیند و انجام می دهد.

    7- کودک باید بتواند با خمیرِ بازی اشکال ساده مثل توپ ، لوله و... درست کند.

    · بتواند مفهوم عمق و گودی را تشخیص بدهد.



    8- در بازی های دسته جمعی و با سایر کودکان دیگر برای مدتی بازی کند و در تمام مدت چه در بازی ها و چه در منزل از میزان کافی سرزندگی و شادابی برخوردار باشد.



    معمولا اغلب کودکان 4 تا 5 سال باید بتواند تمام تمرین ها و فعالیت هایی را که ذکر شد به خوبی انجام دهند . تمری
    11:15:13 PM
    ن ها و فعالیت هایی که در این قسمت آورده می شود برای پایان سن 5 سالگی است.



    1- کودک باید بتواند کارهای روزانه را خودش به تنهایی انجام دهد . این امور شامل موارد زیر می شوند.

    o پوشیدن و یا درآوری کفش و لباس ها

    o شستن دست و صورت

    o مرتب کردن وسایل و گذاشتن آنها در جای خودشان

    o مسواک زدن و شانه کردن مو